Romanii prefere autoturismele second-hand importate

Romanii prefere autoturismele second-hand importate
Tuesday, 7 November 2023 economie

Registrarile de vehicule noi destinate transportului de pasageri au inregistrat o reducere de 3,8% in trimestrul trei al anului curent, comparativ cu perioada similara din 2022. In schimb, cifrele Institutului National de Statistica arata o tendinta ascendenta pentru autoturismele second-hand importate, cu o crestere impresionanta de 67,9% in totalul inmatricularilor noi de masini.

Datele oficiale indica, pentru intervalul analizat, o expansiune remarcabila de 88,3% in inmatricularile de autobuze si microbuze, in timp ce segmentul mopede si motociclete a vazut o usoara crestere de 0,7%. In contrast, inmatricularile noi de autoturisme au scazut cu 4,4%.

Cand vine vorba de inmatricularile de vehicule noi destinate transportului de pasageri, statisticile evidentiaza cresteri substantiale in toate categoriile: autobuze si microbuze au crescut de 3,4 ori, mopede si motociclete au urcat cu 5,1%, iar autoturismele au inregistrat o crestere de 1,4%.

Informatiile INS arata o dinamica mixta in sectorul inmatricularilor de vehicule noi pentru transportul de marfuri. In acest domeniu, autotractoarele au inregistrat o crestere notabila de 9,2%, pe cand segmentele autocamioanelor (inclusiv cele pentru utilizari speciale) si al remorcilor si semiremorcilor au suferit scaderi de 8,2%, respectiv 0,1%.

Privind inscrierile de vehicule noi pentru transportul de marfuri, toate categoriile au marcat cresteri: autotractoarele cu 10,6%, remorcile si semiremorcile cu 6%, iar autocamioanele (inclusiv vehiculele pentru scopuri speciale) cu 5,3%.

Conform datelor INS, in comparatie cu al doilea trimestru al anului 2023, cel de-al treilea trimestru a consemnat o crestere generala de 4,3% la inmatricularile de vehicule pentru pasageri si de 1,1% la cele pentru marfuri.

In categoria autoturismelor, majoritatea inmatricularilor au fost vehicule ce corespund normei de emisie Euro 4, reprezentand 34,4% din total. Pentru autobuze si microbuze, cea mai mare fractie, de 24,2%, a fost conforma cu norma Euro 3, iar in ceea ce priveste mopede si motocicletele, 26,4% au fost clasificate in categoria de poluare Non-Euro.

In randul autocamioanelor, cele mai multe vehicule, 28,7%, respectau norma Euro 3. La autotractoare, predominante au fost unitatile ce indeplineau norma Euro 6, cu un procent de 39,6%. In categoria vehiculelor pentru utilizari speciale, cea mai mare parte, 24%, au fost vehicule clasificate in norma Non-Euro.

Foto: pixabay.com

Adriana Vaduva

×Our website uses cookies. If you continue to browse we will assume your permission to use them. To find out more details visit our privacy policy page.