unioncont.ro Web analytics

Ce cred antreprenorii romani despre impozitul pe cifra de afaceri

Ce cred antreprenorii romani despre impozitul pe cifra de afaceri
marţi, 18 iulie 2017 Taxe si impozite, Economie

Introducerea impozitului pe cifra de afaceri nu este considerata o miscare inspirate sustin cei mai multi dintre antreprenorii romani. Aproape 66% dintre antreprenorii romani nu sunt de acord cu inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri pentru toate companiile din Romania, iar 28% sustin aceasta masura, conform unui sondaj realizat, in perioada 10 - 13 iulie 2017, la care au raspuns 385 de antreprenori.

75,3% dintre antreprenori cred ca printre cele mai afectate intreprinderi vor fi cele din sectoarele care inregistreaza traditional rulaje mari si margini de profit, iar 75,6% considera ca sectorul distributiei si al vanzarilor cu amanuntul va avea cel mai mult de suferit.

Sondajul privind inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri a fost realizat de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), iar din cei 385 de antreprenori care au raspuns, 52,4% detin o microintreprindere, 19,5% o intreprindere mica, 19,5% intreprindere mijlocie, 2,4% intreprindere mare, 0,1% ONG (asociatie, fundatie), alta forma juridica (patronat) — 6,1%.

„Intrebati daca sunt de acord cu inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri pentru toate companiile din Romania incepand cu 1 ianuarie 2018, 65,9% au raspuns , 28% au raspuns , iar 6,1% au oferit alt raspuns", potrivit unui comunicat CNIPMMR.

La intrebarea „In cazul in care se va inlocui impozitul pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri pentru toate companiile, ce cota de impozit considerati ca ar trebui avuta in vedere?", 78,3% au raspuns ca aceasta ar trebui sa fie de 1%, 12,5% au considerat ca aceasta ar trebui sa fie de 2%, iar restul de 9,2% au considerat ca trebuie sa fie de 3%.

De asemenea, respondentii au considerat ca, in cazul in care se va inlocui impozitul pe cifra de afaceri, cele mai afectate intreprinderi vor fi cele din sectoarele care inregistreaza traditional rulaje mari si margini de profit mai scazute (75,3%), intreprinderile care trebuie sa isi modernizeze dotarile si sa faca investitii (48,1%), intreprinderile care exporta, majorarea de impozit regasindu-se in preturile produsului final si afectand competitivitatea lor (35,8%) sau intreprinderile nou infiintate (22,2%).

In ceea ce priveste sectoarele cele mai afectate de inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri, sectorul distributiei si al vanzarilor cu amanuntul (75,6%) va avea cel mai mult de suferit confirm antreprenorilor intervievati, urmat de sectorul transporturilor (28,2%) si sectorul turismului (23,1%).

In plus, sectorul sanatate si asistenta sociala (34,9%) si cel al tranzactiilor imobilare (34,9%) vor inregistra reduceri ale poverii fiscale din inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri.

Conform raspunsurilor antreprenorilor, in domeniul fiscal, acestia considera strict necesar pentru ei si pentru mediul de afaceri din Romania asigurarea predictibilitatea impunerii, stabilitatea impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii, pentru o perioada de timp de cel putin un an, in care nu pot interveni modificari in sensul majorarii sau introducerii de noi impozite, taxe si contributii obligatorii (74,1%), reducerea fiscalitatii (70,4%), asigurarea informarii din timp a contribuabililor, cu modificarea/completarea codurilor "prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei" (35,8%)", se arata in document.

CNIPMMR considera ca este absolut necesar ca inainte de adoptarea unei hotarari privind inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri sa fie realizate analize de impact, testul IMM, fundamentari ample si dezbateri cu toate partile interesate.

CNIPMMR solicita ca pentru reformele fiscale sa fie respectate principiile fiscalitatii, respectiv asigurarea informarii contribuabililor, cu modificarea/completarea codurilor 'prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I', precum si predictibilitatea impunerii, conform cu care trebuie sa se asigure 'stabilitatea impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii', 'pentru o perioada de timp de cel putin un an, in care nu pot interveni modificari in sensul majorarii sau introducerii de noi impozite, taxe si contributii obligatorii'.

„Principiile stabilitatii legislative si predictibilitatii sunt foarte importante, investitorii pentru realizarea unei investitii luand masuri vizand veniturile si cheltuielile pe cel putin 3 — 5 ani si luand in calcul toate elementele, inclusiv fiscale", conform sursei citate.

Foto: pixabay.com

Adrian Vaduva

×Website-ul nostru foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Pentru mai multe detalii consultați politica noastră de confidențialitate.