Marti, 16 august, este ziua in care firmele mici si mijlocii pot cere statului o finantare nerambursabila pentru dezvoltarea propriei afaceri.
Firmele mici si mijlocii cu o vechime de minumum doi ani, fara datorii la buget pot obtine de la stat pana la 120.000 de lei, bani pe care sa-i foloseasca pentru dezvoltarea afacerii. Suma nu poate fi mai mare de 90% din valoarea cheltuielilor eligibile (exclusiv TVA) aferente proiectului. Autoritatile vor, astfel, sa-m incurajeze pe tineri sa-si deschida afaceri.
Conditiile pe care beneficiarul trebuie sa le indeplineasca pentru primirea banilor sunt:
a) va pune la dispozitia Unitatii Programare, Selectie, Evaluare si Contractare (UPSEC), Unitatii de Monitorizare, Control si Raportare(UMCR) si Unitatii de Plata (UP) din cadrul OTIMMCtoate documentele prevazute de procedura. Administratorul poate cere oricand informatii si documente suplimentare ce trebuie furnizate in cel mult 10 zile de la solicitarea acestora;
b) este obligat sa raporteze efectele participarii la Program pentru o perioada de 3 ani, incepand cu anul urmator acordarii AFN prin completarea si transmiterea formularului de raportare tehnica (Anexa nr.7 la procedura de implementare a Programului);
c)este obligat sa mentina investitia pentru care primeste alocatia financiara nerambursabila in cadrul Programului o perioada de minimum 3 ani incepand cu anul urmator acordarii AFN si nu va aplica amortizarea accelerata pentru activele achizitionate in cadrul Programului;
d) este obligat sa achizitioneze numai active noi, introduse pe piata si puse in functiune cu respectarea reglementarilor tehnice aplicabile;
e)trebuie sa coreleze cheltuielile efectuate cu activitatile autorizate pentru care solicita finantare, in conformitate cu codul CAEN pentru care a primit acordul de principiu pentru finantare;
f)achizitioneze bunurile si serviciile eligibile in conditii de piata, respectiv sa intocmeasca un dosar de achizitie care sa cuprinda: cereri de oferta (minimum 3), ofertele primite (acesteatrebuie sa cuprinda si datele de identificare ale ofertantului), un proces verbal semnat de reprezentantul legal al intreprinderii prin care sa fie justificata alegerea ofertei castigatoare, contractul/contractele cu furnizorul/furnizorii, facturile de achizitie si dovada achitarii integrale;
g) trebuie sa asigure in favoarea administratorului bunurile achizitionate prin program impotriva tuturor riscurilor, pe o perioada de 4 ani, si sa cesioneze toate drepturile pe care le va dobandi in temeiul asigurarii catre OTIMMC;
h) trebuie sa deschida cont care va cuprinde grupul de cifre 50.70 la unitatea Trezoreriei Statului in a carei raza teritoriala isi au sediul sau la care sunt luati in evidenta fiscala, in conditiileOrdonantei de Urgenta a Guvernului nr.146/2002 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare sau in conturile deschise la banci comerciale din Romania pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la trezoreria Statului, in conditiile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.146/2002 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
i)nu poate schimba la achizitionare activele sau destinatia acestora, pentru care a primit notificare privind acordul de principiu pentru finantare;
j) este obligat sa respecte toate conditiile prevazute in procedura de implementare a programului.
Totodata, de astazi, intreprinzatorii fara experienta in afaceri care deschid o societate cu raspundere limitata pot solicita pana la 45.245 lei nerambursabili (echivalentul a circa 10.000 de euro).
Conditiile pentru acest ajutor de stat pot fi aflate AICI.