Reprezentatii Fiscului din Romania cauta modalitati prin care comunicarea dintre ei si cetateni sadevina cat mai fluenta. Astfel, potrivit unui proiect lansat in dezbatere publica de catre Ministerului Dezvoltarii si Administratiei Publice, Fiscul va putea trimite acte pe adresa de mail sau numarul de fax al contribuabilului. In acest fel, vor putea fi transmise rapid titluri executorii, instiintari de poprire, decizii referitoare la obligatiile de plata si alte documente si somatii. Pe termen lung Fiscul vrea sa apeleze chiar si mai mult la tehnologie.
„Gandim in viitor prim intermediul adreselor de mail crearea unei retele si sa comunicam chiar si video", afirma Ionut Misa, seful Directiei Mari Contribuabili din ANAF.
Insa, pana la videoconferintele dintre contribuabili si functionarii fiscului, mai sunt multe probleme de rezolvat. La un eveniment organizat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei oamenii de afaceri au propus ca Ministerul Finantelor si Fiscul sa-si modernizeze si site-urile. Patronii spun ca pierd ore intregi din cauza unui cod de verificare pe care bazele de date ale Finantelor il cer de fiecare data cand afiseaza situatia unei firme.
„Daca unul dintre partenerii nostri are probleme la TVA eu sunt cel in culpa, pentru ca nu am dreptul sa-mi deduc TVA-ul ori sa stam sa facem 10.000 de interogari pentru fiecare partener este o munca titanica", declara Cristi Rusu, reprezentantul unei companii.
Si nu este singura problema.
„Acesti custozi ai bazelor de date care pana la urma sunt institutii ale statului nu comunica intre ei, nu au interoperabilitatea aceasta pe linie de IT, pe care, repet, in 2016 mi-e destul de greu sa inteleg", afirma Mihai Daraban, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei.
De anul viitor, functionarii ANAF de la ghisee nu vor mai primi pe hartie declaratiile care pot fi depuse online. Fiscul a testat ideea prima oara in Capitala. A avut parte de rezultate mixte.
Sursa: digi24.ro
Foto: pixabay.com
Adrian Vaduva