Romanii isi pot achita incepand darile la stat online, prin intermediul www.ghiseul.ro incepand cu 14 decembrie 2016. Procedura de achizitie publica a serviciilor de acceptare a platilor online de taxe si impozite cu ajutorul cardului bancar, prin Sistemul National Electronic de Plati a fost finalizata de ANAF.
Acordul-cadru a fost incheiat cu trei banci si este valabil 32 de luni.
„Pentru maximizarea eficientei economice a achizitiei si pastrarea posibilitatii adaptarii comisioanelor la volumul platilor, BCR, Banca Transilvania si Garanti Bank au semnat cu ANAF Acordul-cadru conform caruia, periodic, este aleasa oferta cu pretul cel mai mic si este semnat un contract subsecvent pentru maximum 12 luni. Primul contract subsecvent va fi semnat cu Garanti Bank, care va percepe ANAF un comision de 0,24%, dar nu mai mult de 14,40 lei, din valoarea fiecarei plati efectuate electronic de contribuabil", se anunta intr-un comunicat al ANAF.
In prezent, exista si posibilitatea achitarii obligatiilor fiscale in numerar sau prin card bancar la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului, prin virament (ordin de plata, internet banking etc) sau prin mandat postal. Ultimele doua zile au fost dedicate asigurarii functionarii optime si compatibilizarii sistemelor informatice ale AADR si MFP-ANAF.
Foto: pixabay.com
Adrian Vaduva