Echipa UnionCont descopera magia medievala a Sighisoarei

duminică, 13 octombrie 2024 Diverse

Sighisoara, bijuteria medievala a Transilvaniei, ne-a deschis portile catre o lume plina de istorie, legenda si frumusete arhitecturala. Echipa UnionCont a avut privilegiul de a petrece o zi memorabila in acest oras de poveste, unde fiecare colt respira trecut si fiecare piatra sopteste povesti vechi de secole.

1. Piata Cetatii – Inima Pulsanta a Orasului Medieval

Am inceput aventura noastra in Piata Cetatii, epicentrul vietii sociale si comerciale din Sighisoara medievala. Atmosfera vibranta a pietei, inconjurata de cladiri istorice cu fatade colorate si balcoane ornate, ne-a transportat imediat in timp. Aici, in vremurile de odinioara, se tineau judecatile publice si targurile, iar astazi piata ramane locul unde localnicii si turistii se intalnesc pentru a savura esenta orasului.

Ne-am plimbat printre tarabele cu suveniruri si am admirat artistii stradali care animau piata cu muzica si spectacole. Mirosul de turta dulce si cafea proaspat macinata ne-a imbiat sa ne oprim si sa ne bucuram de atmosfera autentica.

2. Biserica Manastirii – O Oaza de Spiritualitate si Arta Gotica

La cativa pasi de piata, pe drumul spre Turnul cu Ceas, am descoperit Biserica Manastirii, un monument impresionant atestat inca din 1298. Initial apartinand calugarilor dominicani, biserica a devenit un reper al comunitatii lutherane dupa alungarea ordinului dominican.

Interiorul sau gotic, cu vitralii inalte care filtreaza lumina intr-un mod magic, ne-a oferit un moment de liniste si reflectie. Am admirat altarul sculptat cu maiestrie si am ascultat in tacere sunetul orgii vechi de secole. Fiecare detaliu arhitectural si artistic ne-a vorbit despre credinta si devotamentul oamenilor care au construit acest lacas de cult.

3. Turnul cu Ceas – Simbolul Neclintit al Sighisoarei

Emblema orasului, Turnul cu Ceas, se inalta semet la 64 de metri, dominand orizontul si atragand privirile tuturor vizitatorilor. Desi coada pentru acces a fost lunga, a meritat fiecare minut de asteptare. Partea inferioara a turnului, datand din secolul al XIV-lea, ne-a impresionat prin soliditatea sa, in timp ce nivelurile superioare adaugate ulterior aduc un plus de eleganta.

Am urcat treptele inguste, iar pe parcurs am vizitat Muzeul de Istorie, care gazduieste o colectie bogata de artefacte si exponate ce ilustreaza evolutia orasului. Ajunsi in varf, panorama care ni s-a deschis in fata ochilor a fost spectaculoasa: acoperisurile rosii ale caselor, stradutele inguste si dealurile impadurite din jur.

La ora fixa, am avut privilegiul de a asista la spectacolul papusilor din ceasul vechi de peste 300 de ani. Figurinele, reprezentand zilele saptamanii si diferite personaje alegorice, se misca intr-un dans mecanic fascinant, atragand admiratia tuturor celor prezenti.

4. Casa Breslelor Sighisoara – Tribut Mestesugurilor Traditionale

Langa Turnul cu Ceas, Casa Breslelor ne-a captivat atentia cu expozitia sa dedicata mestesugarilor sasi. Obiectele expuse – unelte, echipamente si masinarii – sunt autentice si restaurate cu minutiozitate.

Am fost fascinati de complexitatea si ingeniozitatea instrumentelor, reflectand priceperea si dedicarea breslelor care au contribuit la dezvoltarea orasului. Fiecare sala ne-a purtat printr-un alt mestesug: fierarie, tamplarie, cizmarie si multe altele. Am avut ocazia sa vedem cum se fabricau obiectele de zi cu zi acum peste 100 de ani si sa apreciem munca si talentul mestesugarilor de odinioara.

5. Turnul Fierarilor – Strajerul Istoriei

Cotind usor la stanga, am ajuns la Turnul Fierarilor, construit in 1631 pe locul vechiului Turn al Barbierilor. Desi a fost afectat de incendiul din 1676, turnul a fost reparat si pastreaza si astazi farmecul sau medieval.

Am urcat in interiorul turnului, unde am descoperit o mica expozitie dedicata fieraritului, cu unelte si arme forjate in trecut. De pe platforma superioara, am avut o perspectiva unica asupra cetatii si a imprejurimilor, simtindu-ne pentru un moment strajeri ai orasului.

6. Primaria Municipiului Sighisoara – Eleganta Neorenascentista

Traversand un parc cu alei umbrite si banci odihnitoare, am ajuns la Primaria Municipiului Sighisoara. Construita in 1885 in stil neorenascentist pe locul fostei manastiri dominicane, cladirea impresioneaza prin arhitectura sa impunatoare si detaliile ornamentale.

Ne-am oprit in curtea interioara, unde am admirat fatada bogat decorata si am simtit atmosfera solemna a locului. Este un exemplu perfect de imbinare a istoriei cu modernitatea, reflectand evolutia orasului de-a lungul timpului.

7. Catedrala Romano-Catolica Sfantul Iosif – Un Sanctuar al Credintei

Continuand pe o strada ingusta, am descoperit Catedrala Romano-Catolica Sfantul Iosif, o capodopera arhitecturala ce imbina stilurile neogotic si neoromanic. Constructia sa a inceput in 1895, iar sfintirea a avut loc pe 4 octombrie 1896.

Interiorul catedralei ne-a lasat fara cuvinte: boltile inalte, vitraliile colorate si altarul sculptat creeaza o atmosfera deosebita, incarcata de spiritualitate. Ne-am bucurat de momente de liniste si am admirat frumusetea si maretia acestui lacas de cult, care poarta in zidurile sale secole de credinta si istorie.

8. Turnurile Cetatii – Pastratorii Legendei

Am continuat explorarea cetatii, admirand inca patru dintre turnurile sale istorice: Turnul Cizmarilor, Turnul Croitorilor, Turnul Cojocarilor si Turnul Macelarilor.

Turnul Cizmarilor, datand din 1521, ne-a impresionat prin soliditatea sa si prin rolul defensiv pe care l-a avut. Desi astazi gazduieste un post de radio si nu poate fi vizitat, prezenta sa contribuie la farmecul cetatii.

Turnul Croitorilor, construit in secolul al XV-lea, a fost martor al incendiului din 1676, cand praful de pusca depozitat aici a explodat. Reconstruit ulterior, turnul ne aminteste de importanta strategica a cetatii.

Turnul Cojocarilor este unul dintre putinele turnuri care pot fi vizitate. In interior, am gasit un magazin ce vinde genti confecionate din piele naturala, imbinand traditia mestesugului cu nevoile contemporane.

Turnul Macelarilor, desi inchis publicului, completeaza ansamblul fortificatiilor ce au protejat orasul de-a lungul secolelor.

9. Casa Armelor si Hartilor Sighisoara – O Calatorie in Timp si Spatiu

Intre Turnul Cizmarilor si Turnul Croitorilor, Casa Armelor si Hartilor ne-a invitat intr-o lume a explorarii si cunoasterii. Colectia privata expusa aici este impresionanta, reunind harti vechi, gravuri, desene, litografii si o bogata colectie de carti rare.

Am petrecut timp admirand hartile detaliate ale Transilvaniei si ale Europei, observand modul in care perceptia asupra lumii a evoluat de-a lungul timpului. Obiectele expuse ne-au oferit o perspectiva asupra istoriei cartografiei si a armelor, evidentiind importanta acestor elemente in dezvoltarea civilizatiei.

10. Scara Acoperita sau Scara Scolarilor – Un Drum Spre Cunoastere

Reveniti in Piata Cetatii, ne-am indreptat spre celebra Scara Acoperita, construita in 1642 la initiativa primarului Johann Both. Scopul sau era de a facilita accesul elevilor la scoala de langa Biserica din Deal, protejandu-i de intemperii.

Urcand cele 175 de trepte, intrerupte de platforme late, am simtit energia si istoria locului. Legenda spune ca un baiat trebuie sa sarute fata iubita pe fiecare treapta si sa-i rosteasca numele fara greseala pentru a-si demonstra dragostea adevarata. Atmosfera romantica si misterul scarii au facut aceasta experienta de neuitat.

11. Scoala din Deal – Templul Educatiei Medievale

La capatul scarii, Scoala din Deal ne-a intampinat cu aerul sau venerabil. Fondata in secolul al XVII-lea, scoala a fost un centru important de educatie si cultura. Cladirea, cu ziduri groase si ferestre inalte, pastreaza spiritul vremurilor in care cunoasterea era pretuita si transmisa cu grija.

Ne-am imaginat elevii de odinioara, urcand scara acoperita in fiecare zi, animati de dorinta de a invata si de a-si depasi conditia. Scoala ramane un simbol al dedicarii comunitatii pentru educatie si progres.

12. Biserica din Deal – O Capodopera Gotica cu Oameni si Ingeri

Biserica din Deal, una dintre cele mai mari biserici gotice din Transilvania, ne-a lasat fara cuvinte. Construita intre 1345 si 1525, biserica impresioneaza prin dimensiuni si detalii arhitecturale.

Interiorul sau, cu fresce medievale, altarul sculptat si pietrele funerare vechi, emana o atmosfera solemna si plina de istorie. Am urcat in turnul-clopotnita de 42 de metri, de unde am avut o vedere panoramica asupra intregii zone. Prezenta sa impunatoare pe "Dealul Scolii" subliniaza importanta spiritualitatii in viata comunitatii.

13. Drumul Panoramic Sighisoara – O Plimbare in Armonie cu Natura

De langa Biserica din Deal, o alee pietruita ne-a purtat de-a lungul zidurilor vechi ale cetatii. Drumul panoramic ofera privelisti uluitoare asupra "Orasului Nou" si a peisajului inconjurator.

Am simtit linistea si pacea locului, departe de agitatia orasului. Cantecul pasarilor si adierea vantului printre copaci au creat un cadru perfect pentru reflectie si relaxare. Am facut fotografii si ne-am bucurat de frumusetea naturii in armonie cu istoria.

14. Strazile din Sighisoara – Labirintul Fermecat al Trecutului

Coborand inapoi in cetate, ne-am pierdut intentionat pe stradutele inguste si pietruite. Fiecare colt al Sighisoarei este o invitatie la explorare. Casele vechi, cu ferestre mici si acoperisuri inclinate, pictate in culori pastelate, creeaza un decor pitoresc.

Am descoperit ateliere de artizanat, galerii de arta si cafenele cochete. Localnicii ne-au intampinat cu zambete si povesti, impartasind cu noi traditiile si obiceiurile lor. Atmosfera autentica si prietenoasa ne-a facut sa ne simtim parte din comunitate.

15. Casa Vlad Dracul – Legenda Prinde Viata

Am incheiat ziua noastra la Casa Vlad Dracul, locul unde domnitorul Tarii Romanesti a locuit intre 1431 si 1435. Aici s-a nascut fiul sau, Vlad Tepes, cunoscut si ca Dracula, personaj ce a inspirat numeroase legende si povesti.

Am vizitat Camera lui Dracula, amenajata ca o expozitie, unde am fost intampinati de decoruri medievale si personaje costumate. Povestea fascinanta a lui Vlad Tepes ne-a fost relatata cu pasiune, aducand la viata istoria si miturile asociate acestui nume.

Restaurantul si terasa de aici ne-au oferit ocazia sa ne odihnim si sa savuram preparate traditionale, in timp ce reflectam asupra zilei pline de descoperiri.

Experienta echipei UnionCont la Sighisoara a fost una plina de descoperiri si momente memorabile. Orasul, cu bogata sa mostenire culturala si istorica, ne-a oferit o calatorie in timp pe care nu o vom uita curand.

Ne-am bucurat de frumusetea arhitecturii medievale, de povestile si legendele locului, de ospitalitatea oamenilor si de atmosfera unica ce domneste in acest colt de lume. Fiecare obiectiv vizitat ne-a imbogatit cunostintele si ne-a oferit o perspectiva asupra valorilor si traditiilor care au modelat identitatea acestui oras.

Recomandam cu caldura tuturor sa viziteze Sighisoara si sa se lase purtati de farmecul sau medieval. Este un loc unde trecutul si prezentul se impletesc armonios, creand o experienta autentica si de neuitat.

Echipa UnionCont va indeamna sa descoperiti magia Sighisoarei si sa va creati propriile amintiri in acest oras de poveste.

×Website-ul nostru foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Pentru mai multe detalii consultați politica noastră de confidențialitate.