Impactul constructiilor infrastructurale asupra economiei si societatii romanesti: o perspectiva critica

Impactul constructiilor infrastructurale asupra economiei si societatii romanesti: o perspectiva critica
luni, 8 iulie 2024 Diverse

Recent, intr-o interventie la B1 TV, Veronica Dutu, expert fiscal si CEO la UnionContExpert, a abordat problemele economice semnificative cauzate de inchiderea traficului pe Valea Oltului. Consecintele acestei decizii sunt mult mai vaste decat pare la prima vedere, afectand deopotriva transportatorii, companiile, afacerile locale si turistii.


Impactul asupra sectorului de transport si afacerilor locale

„Da, sunt peste 250 de kilometri. Impactul economic este asupra transportatorilor, asupra companiilor, asupra afacerilor locale, asupra turistilor si multe, multe alte consecinte. Pentru ca transportatorii vor trebui sa cheltuiasca mai multi bani pe benzina, pe motorina, pe salariile oamenilor care stau in trafic," explica Dutu. "Companiile pierd, deoarece marfa nu ajunge la timp. Tinem cont ca sunt si marfuri perisabile care trebuie sa ajunga in termen de X ore."

Efectele asupra turismului

In plus, Dutu subliniaza impactul asupra turistilor: "Este perioada vacantelor. Oamenii pleaca in vacante cu copii. Cum vor ajunge ei la acele pensiuni stand in masina 10 ore in plus ca sa ajunga la destinatie? Aceasta inchidere, sa zicem asa, pentru 8 km sa face un deranj atat de mare si pierdere economice, cred ca se putea lua aceasta decizie intr-o alta perioada a anului."

Decizii de planificare si consecinte

Veronica Dutu critica planificarea si timing-ul acestei decizii, sugerand ca s-ar fi putut alege un moment mai putin daunator: „Stiu ca domnul Grindeanu a spus ca este perioada optima, ca urmatoarea perioada va fi in primavara si aceasta mare autostrada de care tot se vorbeste de 30 de ani va fi... Sa zicem cu 8, 9, 10 luni va fi intarziat termenul. Nu stiu daca este chiar asa de rau sa se mute aceasta defrisare. Adica pentru 8 km oamenii trebuie sa faca un ocol de doua zile."

Lipsa de predictibilitate si impactul extensiv

"Nu este ok. Ar trebui sa avem o predictibilitate a eventualelor masuri care afecteaza... Nu afecteaza 2, 3, 5 companii, afecteaza toata populatia Romaniei si toate companiile care transporta marfa pe acolo, care sunt acolo si au nevoie de aprovizionare. Sa nu uitam de marile depozite care sunt in acea zona si de transportul de masini si asa mai departe," continua Dutu. Acest aspect al nepredictibilitatii, similar cu abordarile din zona fiscala, arata necesitatea unei planificari mai eficiente si considerente la nivel guvernamental.

Perceptia internationala si constientizarea problemei

"Daca am aflat noi cu doua zile inainte, probabil NATO stia cu mult inainte. Eu ma indoiesc ca organismele internationale nu au fost informate," adauga Dutu, subliniind posibila anticipare a acestor masuri de catre entitati supranationale, ceea ce ridica intrebari privind comunicarea eficienta a deciziilor importante.

Veronica Dutu a mai punctat: „Din punctul meu de vedere, perioada este foarte prost aleasa. Eu nu cred ca aceste defrisari nu puteau fi facute intr-o alta perioada a anului." Aceasta afirmatie subliniaza necesitatea unei reconsiderari a timing-ului pentru astfel de initiative majore, care pot avea un impact profund si pe termen lung asupra economiei si vietii cetatenilor.

Legat de problemele noi probleme pe podul de la Braila, CEO la UnionContExpert,a evidentiat problemele structurale si deficientele care afecteaza nu numai calitatea lucrarilor, dar si viata cotidiana a cetatenilor.

Perceptii si realitati in constructia de infrastructura

"Din pacate, romanii stiu sa iasa din anumite situatii foarte grave folosind umorul si umorul asta trist. Noi trebuie sa ne trezim ca natie si sa nu mai acceptam compromisurile facute nici de guvernatii nostri, nici de cei care vin sa ia banii din Romania, sa-i duca la ei in tara si sa faca niste lucrari de mizerie in Romania," a declarat Dutu. Acest comentariu subliniaza frustrarea profunda fata de gestionarea proiectelor de infrastructura si calitatea adesea suboptimala a lucrarilor executate.

Ingrijorari specifice privind siguranta infrastructurii

Referindu-se la podul de la Braila, Dutu a exprimat preocupari serioase privind siguranta structurala: "Acel pod intr-adevar este faimos. Daca te uiti noaptea, este intr-adevar un pod extraordinar. Dar eu stau si ma gandesc ca un simplu cetatean, daca aceste deficiente de lucrari care se vad, ies la suprafata, ma intreb care sunt acele deficiente de structura care nu se vad si care ele exista." Aceste comentarii subliniaza temerile legate de posibile probleme structurale neobservate care ar putea pune in pericol siguranta.

Impactul asupra economiei si vietii sociale

Dutu a discutat, de asemenea, despre impactul larg raspandit al inchiderilor infrastructurale asupra economiei: "Valea Oltului se inchide. Podul de la Braila il vad. Merge bine economia. Merge, merge foarte bine si pe roate, dupa cum se vede. Cred ca economia va fi afectata in aceasta vara din cauza acestor constructii care se fac si care nu se fac, dupa cum vedeti. Si au de suferit, in primul rand, romanii care, dupa un an de munca, doresc sa-si faca si ei vacantele impreuna cu copiii, cu parintii si cu rudele."

×Website-ul nostru foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Pentru mai multe detalii consultați politica noastră de confidențialitate.