Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) anunta lansarea unei adrese speciala de e-mail, cu scopul de a veni in sprijinul consumatorilor care identifica elemente menite sa le afecteze direct interesele si sa ii determine sa ajunga intr-o situatie financiara dificila, in timpul derularii unui credit bancar contractat.
Conform ANPC, spsf@anpc.ro este adresa de e-mail la care consumatorii pot semnala probleme de tipul: cresterea exagerata a ratelor si, ca atare, a gradului sau de indatorare, fata de momentul contractarii creditului; cresterea nejustificata a dobanzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale; prezentarea, la momentul ofertarii, doar a solutiei de rambursare cu rate egale (ponderea in rata fiind de 75% dobanda si 25% sold principal), fara a i se pune la dispozitie mai multe posibilitati de rambursare pentru a alege.
In cazul in care consumatorul doreste sa semnaleze astfel de situatii, trebuie sa ataseze urmatoarele documente scanate: contractul si scadentarul initial; valoarea actuala a ratei; notificarile primite de la banca; venitul net al titularului, la momentul contractarii si in prezent; corespondenta avuta cu banca.
„Pentru documentarea comparativa a comisarilor ANPC care se ocupa de acest domeniu, in cazul in care locuiti sau munciti in alta tara a Uniunii Europene, detineti un contract de imprumut incheiat cu o banca de acolo si doriti sa veniti in sprijinul institutiei noastre - pentru o imagine cat mai completa referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar - trimteti, pe aceeasi adresa de e-mail, scanarea documentelor care sa contina nivelul ratelor, scadentarele, dobanzile sau orice alta informatie referitoare la derularea creditului doriti sa ne puneti la dispozitie, fara a ne dezvalui datele dvs. Personale", conform sursei citate.
Foto: pixabay.com
Adriana Vaduva