Cadru nou de reglementare privind conditiile de functionare ale AFIA

Cadru nou de reglementare privind conditiile de functionare ale AFIA
vineri, 6 august 2021 Economie

Cadrul de reglementare privind inregistrarea si conditiile de functionare ale administratorilor de fonduri de investitii alternative (AFIA) a fost modificat de Autoritatea de Supraveghere Financiara.

Astfel, potrivit ASF, noul cadru de reglementare in domeniul inregistrarii si conditiilor de functionare ale AFIA care beneficiaza de exceptia de la autorizare prevazuta de art. 2 din Legea nr. 74/2015 (e.g.: AFIA inregistrati), introdus prin Regulamentul nr. 11/03.08.2021 pentru modificarea si completarea Regulamentului ASF nr. 10/2015, aprobat in sedinta Consiliului ASF din data de 28 iulie 2021, are ca obiectiv specific cresterea gradului de flexibilitate si armonizare a cadrului legal aplicabil in materia fondurilor de investitii alternative si a administratorilor acestora, astfel incat sa fie stimulata si incurajata inregistrarea si functionarea acestor tipuri de entitati in Romania pentru a contribui la obiectivul final privind cresterea si dezvoltarea industriei de fonduri de investitii autohtona, in special cea a fondurilor cu capital de risc si cu capital privat.

Scopul acestei schimbari este, conform ASF, adaptarea procesului de infiintare/functionare a AFIA inregistrati la noua realitate a pietei, avand in vedere faptul ca, dupa etapa de conformare cu noul cadru legal aplicabil in materia organismelor de plasament colectiv, industria nationala de fonduri trece intr-o noua etapa de dezvoltare ce trebuie sa fie sustinuta si de initiativele autoritatii de reglementare si supraveghere.

Principalele modificari si completari aduse Regulamentului ASF nr. 10/2015 prin prezenta initiativa s-au concretizat in: introducerea posibilitatii AFIA inregistrat de a se infiinta si sub forma de SRL; debirocratizarea procesului de inregistrare a AFIA, prin reducerea numarului de documente si informatii necesar a fi depuse la ASF; eliminarea obligatiei AFIA inregistrat de elaborare si transmitere la ASF a unor proceduri; eliminarea obligatiei AFIA inregistrat de a avea un ofiter de conformitate si un administrator de risc; posibilitatea transmiterii documentatiei necesare in format electronic; elaborarea de catre AFIA a unui raport ce va fi transmis la ASF cu o frecventa anuala in loc de trimestriala.

"Acest demers de reglementare este intreprins in cadrul unei initiative mai ample a ASF de revizuire a reglementarilor primare/secundare incidente OPC si administratorilor acestora, avand drept scop simplificarea si debirocratizarea procesului de autorizare a OPC si de autorizare/inregistrare a administratorilor, standardizarea intr-o masura cat mai mare a documentatiei necesare autorizarii/inregistrarii, astfel incat sa rezulte o procedura mai simpla si mai flexibila si, nu in ultimul rand, armonizarea acestor proceduri/reguli de autorizare/inregistrare cu cele aplicate la nivel european de celelalte state membre, in vederea asigurarii unui nivel competitiv al industriei romanesti de fonduri", potrivit sursei citate.

Foto: pixabay.com

×Website-ul nostru foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Pentru mai multe detalii consultați politica noastră de confidențialitate.