Ministerul de Finante, anunt important despre e-Factura

Ministerul de Finante, anunt important despre e-Factura
miercuri, 24 ianuarie 2024 Taxe si impozite

Ministerul de Finante, anunt important despre e-Factura

Ministerul de Finante anunta o imbunatatire semnificativa a sistemului e-Factura, implementata incepand cu 16 ianuarie. Aceasta modificare esentiala consta in prevenirea introducerii de facturi duplicat in sistem, o masura care va contribui la cresterea eficientei si la reducerea erorilor in procesul de facturare electronica. Ceea ce reprezinta un pas important in modernizarea administrarii fiscale si in optimizarea proceselor financiare.

"Asa cum MF a precizat in cursul saptamanii trecute, pentru identificarea unor posibile imbunatatiri care sa asigure sinergia platformelor de facturare furnizate de companiile care ofera servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, expertii institutiei au invitat reprezentantii acestor companii sa colaboreze pentru a optimiza solutiile tehnice, astfel incat adaptarea la sistem sa fie cat mai fluida si eficienta. In acest sens, in cursul acestei saptamani au fost organizare doua intalniri in format online, la care au participat aproximativ 175 persoane. In cadrul discutiilor s-a pus accentul pe monitorizarea evenimentelor care au loc in aplicatii, a eventualelor erori punctuale intampinate, si pe solutionarea sesizarilor primite de catre echipa de asistenta. Intalnirile in acest format vor fi organizate zilnic in urmatoarea perioada, pentru a evalua orice posibile imbunatatiri care pot sa sprijine cresterea eficientei operationale a e-Factura", conform MFP.

De asemenea, au fost anuntate initiative noi pentru a imbunatati interactiunea cu utilizatorii sistemului sau. O astfel de initiativa include organizarea unor webinarii in zilele de 23 si 25 ianuarie, unde participantii vor avea oportunitatea de a clarifica nelamuririle direct cu expertii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) si Centrului National pentru Informatii Financiare. In aceste sesiuni, utilizatorii vor putea adresa intrebari si primi raspunsuri detaliate.

Institutia a subliniat ca, incepand cu 1 ianuarie 2024, a implementat o serie de imbunatatiri la aplicatia sa de completare, disponibila gratuit, bazandu-se pe feedback-ul primit de la utilizatori. O noua functionalitate in curs de dezvoltare, mentionata de MF/ANAF, este posibilitatea de autofacturare, permitand utilizatorilor sa trimita facturi in numele furnizorilor. Aceste demersuri subliniaza angajamentul Ministerului de a eficientiza si a moderniza procesele fiscale.

"Putin credeau ca vom fi a patra tara din Uniunea Europeana care reusette sa implementeze acest sistem, despre care am spus de la bun inceput ca este vital pentru lupta noastra cu evaziunea. Iata ca pana acum nu au fost intervale de timp in care sistemul sa nu functioneze. Echipa CNIF/ANAF a inceput sa lucreze de aproape cu firmele care ofera servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, pentru ca orice imbunatatiri care pot sa faca mai usoara viata contribuabililor sa fie implementate. Nu excludem ca pot sa apara dificultati si ca pot fi identificate aspecte care necesita imbunatatiri, tocmai de aceea abordarea este una cat se poate de constructiva; suntem langa contribuabili si nu se aplica niciun fel de sanctiuni pana in aprilie. Ne-am angajat sa fim flexibili si receptivi la feedback, cred ca asta este cel mai important. In final, cu siguranta vom depasi toate dificultatile si ne vom asigura ca sistemul e-Factura este o solutie robusta si adaptabila la nevoile in continua schimbare ale mediului de afaceri", a transmis ministrul Marcel Bolos.

De la introducerea obligatorie a sistemului RO e-Factura in relatiile comerciale de tip business-to-business (B2B) la 1 ianuarie 2024, sistemul a inregistrat un volum impresionant de peste 10 milioane de facturi, valorand in total 45 miliarde de lei. Aceasta performanta subliniaza eficienta si capacitatea sistemului de a gestiona un volum mare de tranzactii.

Ministerul Finantelor reitereaza ca, in cazul unei indisponibilitati a sistemului RO e-Factura pentru o perioada de cel putin 24 de ore, obligatia de transmitere a facturilor, asa cum este prevazuta in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2021, este suspendata pana la restabilirea functionalitatii sistemului.

De asemenea, este important de mentionat ca termenul-limita pentru transmiterea facturilor in sistemul RO e-Factura, pentru tranzactiile efectuate in Romania, este de 5 zile lucratoare de la emiterea facturii, conform prevederilor Codului fiscal. Totusi, in perioada de tranzitie de la 1 ianuarie pana la 31 martie 2024, intarzierile in transmiterea facturilor in sistemul RO e-Factura nu vor atrage sanctiuni, permitand astfel utilizatorilor sa se adapteze la noile cerinte. Aceasta masura reflecta un angajament al autoritatilor de a facilita o tranzitie lina catre utilizarea extinsa a facturii electronice in mediul de afaceri.

Foto: anaf.ro

Adriana Vaduva

×Website-ul nostru foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Pentru mai multe detalii consultați politica noastră de confidențialitate.