Doua milioane de contribuabili sunt inregistrati in Spatiul Privat Virtual (SPV), un serviciu gratuit prin intermediul caruia, 24h/ 24h, se pot depune declaratii sau cereri, solicita documente sau verifica situatia fiscala proprie, a anuntat Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).
Potrivit AANAF, transmiterea documentelor prin mediul electronic economiseste atat resursele contribuabililor, cat si pe cele ale administratiei fiscale.
Conforms sursei citate, inregistrarea in SPV a devenit obligatorie, incepand cu 1 martie 2022, pentru transmiterea cererilor, inscrisurilor sau a oricaror altor documente catre organele fiscale, de catre contribuabilii care desfasoara activitati economice intr-o forma de activitate autorizata.
Aceasta obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica, persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca persoane fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale.
Persoanele fizice sau juridice, care detin certificate digitale calificate, pot solicita inregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu detin un astfel de certificat, pot solicita inregistrarea pe baza de nume de utilizator si parola.
Informatii suplimentare cu privire la inrolarea in SPV se pot obtine accesand portalul ANAF, la sectiunea "Servicii Online", vizionand materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale si pentru persoane fizice, cu nume de utilizator si parola) sau telefonic, apeland Call Center-ul ANAF.
Adrian Vaduva