Achizitia de noi autoturisme, in scadere

Achizitia de noi autoturisme, in scadere
Friday, 4 February 2022 economie

Romanii au cumparat mai putine autovehicule noi in trimestrul IV al anului trecut. Astfel, potrivit Institutului National de Statistica (INS), in perioada mentionata inmatricularile de noi vehicule rutiere au scazut cu 16,8 comparativ perioada similara din 2020. Iar ponderea inregistrarilor noi de autoturisme importate second hand, in total inmatriculari noi de autoturisme, a fost de 73,3%, in crestere cu 1,6 puncte procentuale raportat la perioada de referinta.

Conform statisticii oficiale, ce are la baza datele centralizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), in ultimul trimestru din 2021 s-au consemnat scaderi ale inmatricularilor noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor la toate categoriile, astfel: mopede si motociclete (-35,1%), autobuze si microbuze (-20,7%) si autoturisme (-16,2%).

In ceea ce priveste inmatricularile noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost inregistrate diminuari dupa cum urmeaza: la categoria mopede si motociclete - cu 42,8%, la categoria autobuze si microbuze (-29,7%) si la categoria autoturisme (-21%).

In ceea ce priveste inmatricularile noi de vehicule rutiere pentru transportul marfurilor s-au inregistrat scaderi la toate categoriile: autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - cu 20,1%, remorci si semiremorci (-15,3%) si autotractoare (-5,3%). De asemenea, inmatricularile noi de vehicule rutiere noi pentru transportul marfurilor au crescut cu 52,1% la categoria autotractoare, in timp ce scaderi au fost la categoria remorci/semiremorci (-7,1%) si la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - cu 0,8%.

Comparativ cu trimestrul III 2021, in trimestrul IV 2021, inmatricularile noi de vehicule rutiere au inregistrat scadere cu 16,2% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar inmatricularile noi de vehicule rutiere pentru transportul marfurilor, scaderea este cu 13,7%.

Totodata, vehiculele rutiere clasificate in conformitate cu normele europene de poluare, inmatriculate in circulatie, cuprindeau, in perioada de referinta, in proportie de 57,6%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, respectiv in proportie de 11,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai insemnata pondere a fost detinuta de vehicule conforme cu norma europeana Euro 4, respectiv 35,2%, iar la categoria autobuze si microbuze cele mai multe vehicule (25,5%) au fost clasificate in norma Euro 3, in timp ce pentru categoria mopede si motociclete cele mai multe vehicule (29,6%) au fost clasificate Non-Euro.

Datele citate releva faptul ca vehiculele conforme cu norma europeana Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane in proportie de 30,1%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (34,1%) si pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule (26%) au fost clasificate in norma Non-Euro.

Foto: pixabay.com

×Our website uses cookies. If you continue to browse we will assume your permission to use them. To find out more details visit our privacy policy page.